Kysyttävää?

Ota meihin rohkeasti yhteyttä tai jätä yhteydenottopyyntö.

Jätä soittopyyntö

Aapo Kauppinen, Pihlajalinna

Pihlajalinnan Jyväskylän lääkärikeskus – toimistohuoneiston käyttötarkoituksen muutos lääkärikeskukseksi

Rakennusliike Seiska toteutti pääurakoitsijana Pihlajalinnan Jyväskylän lääkärikeskuksen saneerauksen kahdessa vaiheessa. Tilaaja sekä huoneiston käyttäjät kiittävät Rakennusliike Seiskaa joustavuudesta ja ennakoinnista koko saneerauksen ajan.

Sosiaali- ja terveyspalveluyhtiö Pihlajalinnan Jyväskylän Cygnaeuksenkadun lääkärikeskuksen tilat ovat aikaisemmin palvelleet toimistotiloina, kunnes huoneistoon tehtiin perusteellinen saneeraus. Kohteessa on yhteensä n. 1 400 neliötä kolmessa kerroksessa.

”Meillä oli tarve saada käyttöömme moderni lääkärikeskus ja saneerauksen pääurakoitsijaksi valitsimme Rakennusliike Seiskan”, Pihlajalinnan kiinteistöpäällikkö Aapo Kauppinen kertoo.

”Saneerauksessa uusittiin mm. väliseiniä, lattioita ja kattoja, rakennettiin röntgenkuvaustila, toimenpidehuone sekä näytteenottohuoneet”, Kauppinen listaa.

”Saneeraus toteutettiin kahdessa vaiheessa. Keväällä 2015 saneerattiin toinen kerros ja kevät-kesäkaudella 2017 katutason kerroksen tilat. Yksi kerros oli käytössä silloin kun toisessa tehtiin rakennustöitä”, Kauppinen kuvailee saneerauksen kulkua.

Rakennusliike Seiska toimi lääkärikeskuksen saneerauksessa pääurakoitsijana. Kohteen saneerauksessa huomioitiin, että kyseessä ovat terveydenhuollon tilat. Perussaneeraukseen verraten enemmän vaatimuksia oli asetettu mm. sähköille; lisäksi röntgenhuoneen seinärakenne poikkesi tavanomaisesta seinänpystytyksestä. Kauppisen mukaan saneeraus sujui hienosti.

”Hyvää Seiskan toiminnassa oli se, että siellä oltiin hereillä koko saneerauksen ajan. Olen erityisesti tyytyväinen ennakointiin ja asioitten hoitamiseen etupainotteisesti”, Aapo Kauppinen sanoo.

Joustavaa palvelua, hyvä lopputulos

Pihlajalinnan Jyväskylän lääkärikeskuksen palvelupäällikkö Anu Sysimäki kertoo, että Rakennusliike Seiskan saneeraustyöt pystyttiin toteuttamaan, vaikka lääkärikeskus oli toiminnassa koko saneerauksen ajan. Käytössä olevien tilojen meluisimmat työt pyrittiin tekemään aukioloaikojen ulkopuolella.

”Arvostan kovasti urakan toteuttajien työtä sen eteen, että saneeraus saatiin tehtyä joustavasti ja lääkärikeskuksen normaalia toimintaa tukien. Tähän vaikutti ehdottomasti se, että teimme tiiviistä yhteistyötä ja aikataulut suunniteltiin yhdessä työmaapalavereissa”, Sysimäki kertoo.

Joustavuus ja ripeä reagointi kertovat Anu Sysimäen mukaan Seiskan työntekijöiden hyvästä motivaatiosta ja palvelualttiudesta.

”Seiskan väen kanssa oli helppo keskustella ja suunnitella aikatauluja. Vaikka osa huonetiloista oli eristetty rakennustöiden aikana, niin tilaa riitti vastaanoton pitämiseen ja asiakkaiden hoitamiseen oikein hyvin”, Sysimäki kuvailee saneerauksen aikaisia tapahtumia.

”Yhteistyö Seiskan kanssa oli hyvää ja olemme tyytyväisiä työn jälkeen”, Anu Sysimäki kiittää.

”Täytyy mainita, että Seiskan nokkamies oli varsin noheva. Samoin työnjohdon kanssa tulimme toimeen hienosti ja homma sujui, vaikka itse osallistuin hommaan pääasiassa etänä. Myös sopimusteknisesti saneeraus meni nappiin”, kiinteistöpäällikkö Aapo Kauppinen kiittelee.

”Voin suositella Rakennusliike Seiskaa saneerauskohteisiin, nimenomaan joustavuuden ja esimerkillisen ennakoinnin vuoksi”, kiinteistöpäällikkö Kauppinen sanoo tyytyväisenä.

ota rohkeasti yhteyttä –

Miten voisimme teitä auttaa?

...tai jätä meille yhteydenottopyyntö alla olevalla lomakkeella, niin olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman nopeasti: